tisdag 16 september 2008

Utmärkelse...igen...


Ok- nu finns det ingen anledning för mig att vara blygsam mer för jag har fått utmärkelse igen. Inte en, inte två utan TRE. Då är det väl OK att man är lite skrytsam va?;)

Gulliga tjejerna på Nancy&I, Älskade hem och MariLiteAvVarje gillar att följa min vardag i paradiset så mkt att dom har gett mig "guldkortet". Superdupersnällt av er och tusen tack för att ni håller uppe antalet besökare och kommentarna här.

Istället för att lista gamla favoriter skall jag rekommendera några nya.

* The Swedish Girl- livsglad och inspirerande tjej som gillar att resa och är minst lika inredningsintresserad som mig. Bra smak för snygga prylar och även hon en USA-älskare.
* From Tokyo with love- supersöt tjej och supergullig blogg av en tokrolig tjej som bor i Tokyo. Är "lyxhustru" men oxå en frilansande journalist. Älskar hennes mix av smink, mode och spaning på tokiga Tokyo. Man blir glad helt enkelt!
* Mixat&Fixat- en relativ ny blogg som jag precis har hittat. Skrivs av en inredningsintresserad och händig småbarnsmamma som ger tips som är enkla att ta till sig och användbara. Jag gillar hennes inredningstil massor. Känner redan att denna kommer att bli en riktig favorit!
* Mrs B & co- ännu en ny blogg som har hamnat på min favoritlista. Kvickt skrivet och snyggt upplagt av en rolig tjej som ger många fina tips. Titta in vetja!

Puh- det var jobbigt att välja ut för det finns alldeles för många bra bloggar helt enkelt!


8 kommentarer:

Anonym sa...

Tack du vad du är snäll & gullig! Vill ju genast skicka tillbaka till dig! Kram kram!

mixatofixat sa...

Hej och ett stort tack för komplimangen!Jag blev riktigt glad, nu gäller det att hålla stilen så du inte tröttnar, jag är allt inne på din blogg med, såg dina underbara kakburkar...
bloggen du hade hemma brukade jag oxå läsa! Hoppas ni har det skönt där borta! Thailand är ett ställe jag och stora E gärna vill åka till.

Anonym sa...

Där ser man! Du har fått en del guldkort nu, fått tre oxå men letar efter den tredje som gav mej men har inte hittade den än. Lite mycket och rörigt nu känns det som.

Så det var inget muterat kvalster då utan nåt slags skaldjur? Såg inte gott ut iaf, bläää.

Snart ska jag iväg och jobba och jag nyser och nyser, det bådar inte gott inför helgen. Har hunnit med att spackla lite kan inte låta bli att gå in i rummet och ta ett litet tag då och då, men det är väl tillåtet?

Jobbade 8-8 igår och det sitter i nu känner jag. Lite segt är det allt så här på morgonkvisten.

Så bra att tanden känns ok! Håller tummar och tår för dej!!



Kramizar!!

Maria sa...

Åh tack söta!!
Nu ska jag njuta av din blogg - det regnar i Tokyo och jag är MYCKET sotis på dig borta i soliga Thailand!!
Kram Maria

Ann sa...

mrsb: äsch- det var så lite så. det är ju du som gör allt arbetet;)
kram


mixat&fixat: hej! visste inte att du läste min blogg. därför lämnade jag kommentar om nomineringen.
kul!
ja- Thailand är härlig och man har råd att semestra här. om man får tag på bra pris på flygbiljett;) för det är inte alltid billigt.
var inte så skrämd av att det är lågsäsong. det är inte så mkt regn och priserna på hotellen är låga.
bara ett tips!

ha det bra o håll uppe stilen;)

kram


mari: jag förstår dock inte varför dom hänger dom över nygrillade kycklingbitar som luktar gott och fräscht. är det för att skrämma bort västerländska kunder?;)

du skulle ju ta det lungt! särskilt nu med nysningar. jag tar alltid enchineagard i stora lass så fort jag känner en förskylning i antågande. brukar hjälpa.

ha det bra o må väl!!



maria: åh så kul med gäster från Tokyo! det har jag inte haft innan. snart skall det ju öppna en direktlinje (typ lågprisflyg)mellan phuket o nån stad i Japan jag inte kommer på nu.
du kan du dra hit när det blir för trist med regn;)

själv är jag sugen på att klä på mig mer kläder och ha långbyxor. det blir lite enformigt att klä sig i linne o shorts.

kram o välkommen åter!

"M" sa...

Hej Ann,
Vilken härlig paus ni tar nu i livet, underbart. Är själv thailandsfrälst och har precis börjat att planera för vår 5:e långresa(4 veckor) i mars nästa år. Hoppas att min lilla familj någon gång för chansen att ta en rejäl Thai(m)out! Ha det gott!

Anonym sa...

Ja, passa på att shoppa på Zara i Thailand, är priserna superlåga där?

Ann sa...

"m": hej kul med nya besökare o extra kul med ngn så nära mitt hem i sverige.
ja- man har en tendens att återkomma hit när man har varit här en gång.
men du- 4 veckor i thailand lite då o då är verkligen inte så tokigt heller. lättare att planera än 1 år.
ha det bra o återkom gärna!


starmama: tyvärr är inte Zara så billigt här. märkeskedjor håller ung samma priser överallt i världen. visst billigare är det men inhemska thailändska kläder som ser ung likadana ut kostar mkt mindre. så då känns Zara "dyra".

ha det fint!