torsdag 18 september 2008

Petrified in pink designs...

En ny ursöt webshop har öppnats i dagarna. Petrified in pink-Petras underbara och karamelliga alster kan nu köpas. Det är allt möjligt från grafiska tryck, inbjudningskort, adressetiketter och korrespondensmaterial. Nedan kan ni ju se dom färgglada alstren.



Keep Calm-tryck finns i över 30 färger! Jag har ju redan 3 st Keep Calm-tryck så jag behöver inga fler...än så länge

Men det finns många andra tryck att kolla på.








Jag blir dock oerhört sugen på en rosa när jag ser Petras egen hemma hos sig. Den rosa nyansen ihop med den urfina svart/vita tapeten skapar högt habegär. Måste ta reda på vad tapeten heter och visa maken.





12 kommentarer:

"M" sa...

Va kul! Jag skickade faktiskt efter 4 st olika tryck från USA för några veckor sedan, där ett av trycken är just "Keep calm...". De är mindre än just dessa och tryckta på grovt papper, du kan se dem i min blogg för augusti. Dock har de ej kommit upp på väggen än..I know!Dumt!

Linda -Galleri Palla sa...

Halllooo där din lilla Pudding ;)!! Vet inte om du minns, men jag och farsan gjorde ju också "Keep calm"-posters som jag funderade på att sälja, men sen blev det så jobbigt att organisera allt runtomkring så idéen bara dog ut. Men kul för Petra!! Hoppas shopen går bra.

Ha en goer helg! KRAM

Ann sa...

m: jag äger själv 3 st olika färger o en Let them have cake i rosa! Kan ju trösta med att jag inte heller har satt upp mina;)
Mina skall upp i köket eller hallen. vi får se, blev bara så sugen på en rosa nu men jag kan ju ta ett annat motiv.
kram o härlig helg!


lindap: hej där o detsamma snyggo!
ja- visst blir det mkt jobb med att trycka, särskilt om man skall gå med vinst oxå. du har ju ändå fullt upp med annat. typ vara linslus i tidningar titt som tätt;)

kram kram

Anonym sa...

Spännande! Detta måste kollas in. Känner igen tapeten men kommer inte vad den kommer från just nu. Återkommer om minnet klarnar. Trevlig helg på dig och familjen också.

Mia sa...

jag blev sugen på de där "ålg-korten"!

Men fram med teakbordet bums så vi får se det!

Kram Mia

Anonym sa...

Ann; Ja det är den. :) Det är snyggt med sådana klädställningar tycker jag. Som man kan hänga favoritoutfitsen på. ;)Håller med dig, passar pörfekt till sådana kläder!


Ikea har sådana klädställningar men det visste du kanske?


http://www.ikea.com/se/sv/search/?query=kl%C3%A4dst%C3%A4llning

Kram Malin

Anonym sa...

Så fina bilder!!! Kul med en sådan webshop. Ska in och spana. :)

Kram Malin (Igen:)

Ann sa...

a-k: ja- kolla in den duktiga Petras shop. Fattar inte hur ngn hinner vara så produktiv med jobb, hus o 3 barn.

kram


mia: ja- den är lite småsöt! måste ju stödja sån webshoppar men jag vet inte vilken jag skall ha än.

tyvärr kommer inte sideboardet att få plats i vårt nya boende heller.
men jag skall testa mig fram så vi får se...

kram


malin: åh- tack för tipset, visste inte att Ikea hade. Dom har då allt där;)
Skall absolut köpa, för annars har jag kläder ÖVERALLT och det går inte för sig när man kommer att bo "trångt".

kram o kika du in i webshopen!

petrified in pink (Petra) sa...

Hallå där och tusen tack för den fina reklamen! Särskilt tack för de fina orden, de värmer!

Tapeten du gillar har vi i köket och är inköpt för några år sedan. Kommer dessvärre inte ihåg vad den heter men den kommer från Eco/Boråstapeter.

Kram Petra

Ann sa...

petrified-petra: åh- det var så lite så!

ok- då vet jag att det är Boråstapeter. Man kan ju alltid ta med en bild och visa i affären.

kram o lycka till med shopen!!!

Anonym sa...

Är oxå sugen på en men att välja färg är inte lätt, blir väl som vanligt svart eller grått men skulle vilja ha nåt chockande som inte är MARI, får fundera lite till!

Kram!

Anonym sa...

Och då vill jag bara göra ett tillägg och säga att tapeten inte längre finns kvar i Eco/Boråstapeters sortiment. Är några år sedan den utgick. :-( Men den är sååå snygg, skulle också vilja ha den!