torsdag 2 oktober 2008

Fortfarande mkt annat att göra...

Nu var det några dagar sedan jag orkade skriva. Eller hinner heller för den delen.

Vi har späckat schema med sol, bad, shopping, sevärdheter och middagar ute. Vi är nyss hemkomna efter en tur till Phi Phi islands. Där är det så fantastiskt vackert och avkopplande. Ett måste för alla som befinner sig i närheten.

Trots att det är regnsäsong har vädret varit kanon och vi har det tokvarmt och soligt varje dag. Svärmor med sällskap stortrivs och vill aldrig åka hem till Sverige mer!

Lite blandade bilder. Inte så roliga men jag har lite tröttnat på att ta kort nu efter 8 månader.;)



Lite kulturaktiviteter klämmer vi in oxå. Här besökte vi Wat Chalong som ligger precis vid vårt husområde.



Senare på kvällen fortsatte vi vår kulturdag med thailändska danser. Inte vi alltså utan dom på scenen är det som dansar alltså.

Äter gott gör vi varje dag. Här åt jag en ljuvlig fisk i röd curry och kokosmjölk med en lite yoghurt över. Så jäkla gott!!


Från Phi Phi islands. Här syns stranden som hörde till hotellet. Nu när det är lågsäsong passade vi på att på på öns "bästa" hotell The Cabana, där den enorma poolen ligger precis vid havet och 1 min promenad in till "stan". Det är inte så stort där och stan består av mysiga caféer och krims-kramsstånd. Finns ej biltrafik heller.


Vid poolkanten vid hotellet med det underbara och varma havet bakom.


Bröderna Bus har nya huvudbonader som dom fick av sin farmor. Nu är det lättare att se dom i trängsel och folksamlingar.

Ha det gott så länge alla o jag hoppas hinna skriva snart igen!!


15 kommentarer:

Mia sa...

Vad mysiga bilder. Jag blir så ressugen varje gång jag tittar in här!

Kram Mia

Admin sa...

Ni har ni besök ser jag... ni är turboturister! ;-)

Anonym sa...

Så härligt ni verkar ha det, även om det är fullt upp. Underbara bilder......skulle gärna byta med er ett tag.

Och nu kl 13,55 regnar det och börjar åska, tycker inte om det....

Tur svärmora har med vädret oxå, trist om det bara regnat. Jaha, så nu stannar hon kvar då och ni åker hem? Förstår henne att hon inte vill hem igen.

Nu ska jag stressa vidare jag med ska ju stå på loppis i morgon, härligt med rensning!!

Många kramar!!!

Ann sa...

mia: vi har haft det lika underbart som det ser ut på bilderna!
kram


malée: ha ha - det var en bra och väldigt träffande beskrivning.

kram


mari: det är så skönt och vi har det jätteroligt tillsammans.
ibland blir det lite stressigt för allt vi skall hinna med.
jag tom drömmer om shopping.;)

oh- nej svärmor vill verkligen inte åka hem igen. särskilt inte när man ser att det regnar o åskar i Sverige.

ha en härlig helg o lycka till med loppisen!!

kram kram kram!!!

Michael sa...

Hej hej,

Harliga bilder! borjar langta ner till havet....blir nog Koh Samed om nagra veckor. Nar kommer ni uppat mot Korat?
Ha det gott
Michael

Anonym sa...

Hej!

Hittade er sida när jag sökte efter bloggar om Thailand.
Gillar din blogg och väldigt nyfiken på hur det kom sig att ni flyttade och vad jobbar ni med för att få det att gå runt?

är själv thaifrälst och vi (jag , sambo och mina tonåringar) åker till kata den 28 mars -09.

Kika gärna in hos mig om du vill.

www.mystiferia.blogspot.com
//Stina

Anonym sa...

Vilka fina bilder, och förstår att det är mycket nu när svärmor är på besök! Men samtidigt roligt!

"M" sa...

Åh, va härligt det ser ut! Vi har 6 lååånga månader kvar tills vi åker iväg och stannar en månad, ska luffa runt lite tänkte vi. Vi blir nog i Phuket ca 5 dagar och behöver lite tips och Phuket stad av dig, sist vi var där så hittade vi liksom inget centrum utan snurrade runt Robinson och McDonalds en hel eftermiddag! :-)

Anonym sa...

En liten kommentar från maken. Vi är i Korat för tillfället och frugan är lite sjuk.
Hon svarar på frågorna och bloggar så fort hon orkar och hinner.

/Jesper

Anonym sa...

Hej där!!Äntligen ska jag läsa lite här hos dej...det var ett tag sen jag kikade in här!!Hoppas allt är bra!

kram/tina

Mie sa...

Vad härligt det ser ut! Bröderna Bus blev ju kanonfina med sin nya mössor;)
Hoppas ni får en skön helg o stressa inte för mycket!
Kram!

Anonym sa...

Hur mår ni??
Saknar dina uppdateringar, men jag antar att det kommer nä det kommer. Njut av solen!

Rakel sa...

Hej!
Jag har läst din blogg under lång tid. Nu först inser jag att vi kommer att bo hos Malee medan ni är kvar.
Kul om vi stöter på varandra!

Kram
Rakel

http://rakelfager.blogspot.com

Anonym sa...

Vilka mysiga bilder, ni ser ut att ha det hur härligt som helst. Skule gärna varit där och fått lite sol på mig. :)

Kramar Malin

Ann sa...

michael: jag är tyvärr väldigt ledsen men vi hade fullt upp! först bussresan upp, jag var sjuk, vi stack till Kambodja för att stämpla passen, träffa släkten och sedan åkte vi ned till Phuket igen.
Det var allt vi gjorde i Korat. Hann inte med ngt kul alls. Det blev helt tokigt. Sorry och synd alltså.

ha det bra!



stina: hej på dig! kul med andra Thailandfrälsta.
vi flyttade hit för jag är född i Thailand, dock kan jag ingen thai o känner mig helsvensk.
Vi sålde vårt hus o bil o lever här av husvinsten. vi jobbar alltså inte här, utan är tjänstlediga 1 år från våra jobb för att umgås med varann o barnen.

ha en härlig semester i Kata!!!


mrs b: stressigt värre har det varit!!
kram


m: skönt o underbart att ha en sån semester att längta till!!
nej- vi tycker väl inte heller att Phuketstad har ett centrum. vi åker till olika ställen, för det finns inga riktiga centrum.



maken: tack gulle dig! puss!





tinaminstina: kul att höra av dig igen. läs du o må väl!!!
kram


mie: bröderna älskar sina nya mössor, trots att dom är tokvarma.;)

kram


tumadre: hej där! va glad jag blir att folk saknar mig.
skall försöka göra fler inlägg nu när vi bara har drygt 1 månad kvar!

kram



rakel kul att höra av trogna läsare;)
ja- visst kanske vi möts.
phuket är inte större än så. förresten åkte vi förbi Malee´s ställe igår.
kram o ha det bra!


malin: hej där! sol är aldrig fel, kommer ju att sakna den helt klart när vi kommer hem.

kram kram