torsdag 23 oktober 2008

Home alone...

Nyss kramade vi hejdå till mamma och pappa. Denna gången var det inte så sorgligt med avsked för vi ses ju väldigt snart igen.

Nu till det bästa: vi får huset för oss själva igen! Yeah!

Missförstå mig inte, vi har haft det superkul med besök nu i nästan 1 månad men det skall bli skönt att bara vakna och inte göra något. Inte ha något inplanerat. Inte skall iväg på ngt.

Nu kan man gå omkring helt nudie när man behöver gå på toa eller dricka lite vatten på natten. Gå upp/omkring utan att tänka på om man är klädd. Så där bekväm som man bara kan vara i sitt hem utan nattgäster. (jag går iaf inte näck när jag har gäster hemma, vet inte hur andra gör dock)


Mormor med Bröderna Bus. De sista orden min mamma yttrade var inte hejdå utan: ta hand om barnen, låt dom inte bada själva, tänk på att dom kan rymma, glöm inte armpuffar vid bad, somna inte vid poolen (Ok- det hände en gång, men bara i några minuter, och barnet återfanns vid godishyllorna vid kassan. Glad o vid liv, so no big deal, det räcker med maken som kommer att pika mig resten av livet).

Bara en massa uppmaningar alltså om att ta hand om killarna. Precis som om det har varit rean turen att vi lyckats hålla dom vid liv i 5,5 resp 4 år. Mammor alltså!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Förstår precis vad du menar med att ha huset fullt med folk och det är ett ständigt farande. Man blir faktiskt lite trött och just det att inte få gå göra som man brukar utan att visa hänsyn till andra. Så nu är lugnet återställt då med andra ord, för ett tag iaf.

Skön mamma och vad hon månar om sina barnbarn, kommer nog själv att bli likadan.

Du verkar ha fullt upp med bröderna Bus......det händer saker hela tiden kan jag tro.

Du har rätt i att det är kul att flytta om och lägga undan i skåpen, blir en liten eller stor AHA-upplevelse när man hittar det igen och med lite omflyttning känns det som nytt igen, ett tag iaf.

Har redan tröttnat på nya lampan på tv-bänken, hur kunde jag köpa den? Det är ju inte JAG.....så galna saker man gör ibland. Ska se om jag hittar en annan fot till den, en mer rak historia. Om detta vågar jag inte yppa för min granne för hon bara skakar på huvet åt mina lampor.......

Kram och ha det lugnt och skönt nu....

Anonym sa...

Det är alltid roligt med gäster men som du säger kan det ju bli ganska intensivt.

Angående bilen :

Den här vita SMARTEN har jag haft sedan i våras. Det var efter att dom två personer som misshandlat, rånat och kidnappat mig körde sönder och krockade min första lilla silvriga SMART som jag fick en ny. Taket på den nya bilen blev fel och det är kompensation för detta jag väntat på.

Mia sa...

Vet vad du menar, fast man älskar besök av släkt och vänner kan man ändå inte riktigt slappna av som när man är själv.

Somna inte vid poolen nu i helgen då! :)
Kram Mia

Ann sa...

mari: hur social jag än är så är jag en verklig ensamvarg. jag GILLAR att vara själv.
det behovet har ökat sen jag fick barn. det bästa som finna är att inte göra ngt alls.
men jag älskar att få besök oxå!
det är väl mixen mellan besök o ensamtid som gör det.

ja- min mamma är värsta hönsmormor. curlingmormor kan man säga;)

Bröderna Bus har inte fått sitt namn för intet kan jag säga. Dom är på G hela tiden o är väldigt pigga o framåt. HELA TIDEN. Men dom är glada o rätt sköna att hänga med.


kram o ha det så fint!!!


a-k: ja- usch ja ang. det som hände dig. man kan inte säga annat än att det trots allt gick väl. kunde ju gått hur förskräckligt som helst.
hoppas att du är nöjd med bilen nu iaf.

kram o må väl!!



mia: ha ha- jag LOVAR att inte somna igen! det är så olikt mig att det är därför maken retar mig. jag har stenkoll på dom o den lille skulle sova i sin vagn. jag höll i vagnen o slumrade till lite. när jag öppnade ögonen hade den lille filuren smitit till godisdisken. men för några sekunder hade man ju hjärtklappning.

nej- nu skall jag gå omkring i trosor o dricka lite vatten.;)
nej- skoja bara, men jag skulle kunna göra det nu.

kram kram

Linda -Galleri Palla sa...

Hihihi, ja vilken tur att ni har lyckats hålla liv i dem så länge ;)

De där korten från Kleveland kommer att säljas hos Perlan bl annat så där kan man ju gärna beställa. :)

Det där med tidningen... Jag komemr att vara med i Allt i hemmet julnr och där visas en bild på mig. Inget reportage, utan en liten "lista" med mina julmåste. En kul grej! JAg får väl visa det på bloggen om de inte lägger ut på hemsidan...

Hoppas allt e bra annars. Här har vi preci ställt om klockan till vintertid oc hdet ösregnar ute...

KRAM!

Anonym sa...

God morgon!!

Nu är jag hemma och klockan har vi ställt om till normaltid igen, alltså vaknade jag vid 10 i 3 i natt enl normaltid. För klockan ställde jag om innan läggdax vid 23,30 tiden.Inte många timmar sömn det inte. Hade fått ett mess precis innan jag vaknade av min kusin det stod ungefär så här: jmxp+ och jag undrade vad det skulle va, så jag testade på min telefon och fick det till kram med T9, hon var nog lite på lyset kan jag tro.

Nu har jag varit på Coop och handlat innan jag kom hem, behövde lite till gavlen.

Hoppas du hittar ditt tyg och lite annat julpynt oxå för den delen.

Det enda jag längtar till är 1:a advent då är det så fint i alla fönster, sen kan det kvitta nästan för jag tycker bara det är stressigt nu för tiden.

Vet att vi får jobba mycket i december så det vill till att ladda batterierna men har lixom lite svårt för det!!

Fast nu är jag ledig ända tills på tisdag eftermiddag nån gång, det är rätt gott!

Kramen på dej och ha det så gott!!

Ann sa...

linda p: ja men det är ju rena turen;)
det hjälpte ju inte heller att jag råkade somna vid poolen. mamma mådde så dåligt av tanken "tänk om" att hon var tvungen att gå hem.
dåliga nerver va?,)

så du din linslus skall vara med igen? kul, då är jag ju hemma o kan köpa tidningen själv. skall bli kul!

och almanackan är ngt vi måste ha nu när man är 4 aktiva i familjen, så det är ju kanon att det finns snygga. jag hatar att ha framme sånt annars o gömmer dom bakom skafferidörrar.
risken är stor att man missar lite info, men jag vill inte ha framme en ful almanacka.


kram på dig o må väl!!




mari: men usch då kvinna! hur orkar du!!??

igår blev jag väckt av barnen (är ju inte van att gå upp tidigt när mamma har varit här o servat o skämt bort en)och var helt slut och fick gå upp o sova middag. men då var klockan typ 08.00.;)
usch så lat JAG har blivit, undrar hur det skall gå när jag kommer hem??

smart av dig att komma på att kolla i telefonen vad din kompis ville "ha sagt"! jag är kass på mobiler, vill bara svara o ringa hem o till mamma. har faktiskt aldrig köpt en mobil utan fått av maken när han köpt ny. lustigt va?


kramen på dig oxå o njut av ledigheten!!
och SOV KVINNA!!!!