torsdag 30 oktober 2008

Regnig vecka...

Det har regnat mer eller mindre här i en vecka. Jag fortsätter att ta det lugnt och läser och spelar UNO med barnen.

På måndag är det slut på allt läsande och lugnet. Och förhoppningsvis REGNANDET också för då kommer min soltokiga svägerska med sambo hit. Alla som har varit och hälsat på oss har haft 1-2 sämre och regniga dagar så vi får hoppas att "turen" håller i sig. Det vore bra ironiskt om det enda sällskap som "kräver" sol får regn.;)

Herregug- t om jag vill ha sol igen!

Istället för tråkiga regnbilder så har jag några soliga från när vi var i Khao Lak för några veckor sedan.



För många svenska så förknippas nog Khao Lak med tsunamin. Här omkom många svenskar. Idag så ser man inga spår efter den tragiska och ofattbara katastrofen. Ett litet minnesmuseum finns en bit utanför "stan" men så mkt mer än ett rum med bilder är det inte. Man kan lägga lite pengar en box för att hjälpa folket i området som drabbats.


Utanför "museet" finns det här fartyget som ett bevis för flodvågens kraft. Den här polisbåten (av järn) åkte med vågorna 2 km inåt land!! Kan ni tänka er kraften i vågorna?

Det är ännu lågsäsong här som synes. Ständerna är helt öde och man kan lätt hitta en egen strandplätt att bre ut sig på.



Det fanns inte ens några solstolar för uthyrning. Skandal för den bekväma Ann! Jag vill ju gärna ha skugga så vi satte oss vid en supermysig strandrestaurang. Jag läste och drack fruktshakes....



...medan barnen leker i stranden strax intill. Lite långtråkigt tyckte dom dock att det blev, för att det var inga andra barn där att leka med.Men det är bara en tillfällig formsvacka för under högsäsong fullkomligen VIMLAR Khao Lak av svenskar i allmänhet och barnfamiljer i synnerhet!




9 kommentarer:

Anonym sa...

Vi var i Khao Lak en vecka samma år som Tsunamin drabbade.

Här hemma i badrummet finns fortfarande min snäcka kvar som ett fint minne från detta paradis.

Anonym sa...

Det ser verklige öde ut på stranden fast det kan ju vara ganska skönt det oxå.
Så mer vänner kommer på besök? Hoppas vädret blir bättre då för svägerskan.

Otroligt att det inte syns mer efter Tsunamin vilket jobb det har gjorts av denna enorma flodvåg, som t.om spolat iväg båten så långt.

Nu får ni passa på att njuta av veckorna som är kvar.....snart väntar Sverige.

Jodu! Här kan vi snacka skitväder, det regnar och blåser halv storm. På sina håll var det snökaos igår i Småland. Helt galet!!

Skulle gå på torget idag med en brukare men det kommer inte gå att gå ut för vara glad om man tar sej till jobbet!

Kram och ha en bra dag!!

Mia sa...

Är det inte sommar där nu? Det är väl tvärtom liksom, när det är sommar här är det vinter där med mycket regn osv.

Blä för regn iaf, här är det inte bättre, hiskeligt kallt och sommartjej som jag är håller jag mig inomhus.
Ska strax på bio iaf!

Kram Mia

Anonym sa...

hej. tack för din kommentar hos mig :) ja självklart så skulle jag skaffa en gåstol om jag själv ville det. Man vet ju som sagt bäst vad ens barn behöver.

Men som jag skrev så har jag inte lust att lägga pengar på det + att vi har nästan ingen yta att åka runt på heller. hihi


men NU måste jag kika runt i din blogg här. Gud så härligt det ser ut! vill cokså till värmen!

Anonym sa...

Hej!! Brukar titta in hos dig fast jag inte borde haha. Man blir bara så avis på vädret och äventyret =). Såg att ni ska åka hem snart. Ser framemot lite inredningsbilder sen!

Ann sa...

a-k: khao lak är fint! men tyvärr är det ganska "dyrt" där med thailändska mått. kanske alla skandinaver som åker dit o trissar upp priset.
men mysigt är det iaf!

kram



mari: ja- jag har hört att det är storm o minusgrader lite om vartannat hemma. Trist, men vi längtar till det med. kanske i några dagar iaf, för sen vill vi säkert tillbaka till värmen.;)

kram kram



mia:sommar skulle jag väl inte kalla det. regnperiod är väl mest rätt. det är liksom alltid sommar här. torrt eller regnigt är skillnaden.
men nu är solen åter tillbaks till svägerskans glädje!!!

kram



emmyt: ang. min kommentar så var det mer att man skall kolla upp alla råd o fakta, men i slutändan är det ju föräldrar som bestämmer.

ja- här är det varmt o underbart nu!!



malin: kul med nya läsare. ja- här har vi det bra o skönt.
japp- snart är det hemgång o vi håller på för fullt att planera.

kram

Anonym sa...

Vilka fina & sköna strandbilder! Hoppas verkligen ni får lite sol också innan det är dags för hemfärd! Här har helgen varit ganska solig - skönt så man kan komma ut lite mellan varven... :-)

Admin sa...

Hej Fam V!
Kan jag få låna några bilder från din blogg? Vill lägga in er recension som du skrev i min blogg på Malee-Garden-sidan. Och jag har inga bilder på små eller stora Bus ;-) Du behöver inte göra nåt - förutom säga ja... eller nej.
Njut av det vackra vädret nu! Det är väl det du gör eftersom du inte bloggar... Kram!

Ann sa...

mrs b. vi har det underbart med sol o värme.
försöker dock att inte tänka alltför mkt på kylan som väntar hemma.;)

kram kram


maleé: Javisst får du använda bilder på busfröna! Help your self!

må väl !