fredag 17 oktober 2008

Nedspytt var det här...

Idag tänkte jag skriva ett trevlig och soligt inlägg och svara på kommentarer.

Det blir tyvärr bara svar på kommentarer idag för jag är helt slut. Det är visserligen inte bara för det var några stycken som jag inte hunnit och vill alltid svara alla som kommenterar här.

Ikväll var vi ute o åt. Vår äldste son kände sig lite trött och hängig så vi åkte hem tidigare. Väl hemma spydde han ned sin och sin lillebrors säng. Sedan kräktes han i HELA badrummet.

Så kvällen tillbringades med att skura, skölja,tvätta och sanera det mesta i handduksväg. Tur att lilla mamsen var här och hjälpte till för maken klarar verkligen inte av spylukt. Han kräks själv och detta ger ju merarbete.

Imorgon blir det lite roligare inlägg, jag lovar. Kan ju inte vara så svårt att slå detta spyinlägg precis.


Igår vid havet var han pigg och glad. Idag är han trött och hängig. Stackars lille plutten!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, vilken kämpig dag du måste ha haft. Din tvättmaskin är väl inte världens smidigaste om jag inte minns fel.
Hoppas han piggar till och ni andra inte drabbas, speciellt du som har en karl som inte kan ta hand om spyor, fast har själv lite svårt ibland men det är bara att ta en hink och ha i jämte i fall man själv skulle spy.

Fast mina barns har jag aldrig haft svårt för utan det är mer nu när jag jobbar som det är riktigt jäkligt.

Nu ska jag titta på Dobbidoo och slappa.


Ha det så bra supermamman och sköt om er alla......kram!!

Admin sa...

Stackars liten!!!! Hoppas han kryar på sig supersnabbt och att ingen annan får samma sjuka!

Ann sa...

mari: javisst var det kämpigt. särskilt att ta hand om sånt på kvällen när man varit ute o bara vill gå lägga sig.
jag har inte heller så ont av barnens kräk men andras skulle jag INTE klara av!
Och ja- tvättmaskinen är ju en historia för sig;) Den har ingen värme o snurrar lite runt, runt. Inte så värst effektiv. Vi fick spola av med vattenslang innan.

Hoppas Doobidoo var trevlig. Och hoppas du får en fin helg!!

kram kram!!



maleé: han mådde genast bättre när det väl kom upp kräk. så brukar det ju vara.
innan var han blek o slö jag var så orolig för en massa skumma sjukdomar. blev lättad när det bara var magsjuka.

kram o välkommen hem igen!!

Anonym sa...

Stackarn! Hoppas han mår bättre nu! Och att ni andra inte har blivit sjuka.

Själv bävar jag för vinterns skörd av magsjuka - förra vintern blev det 3 omgångar för storebror varav ett inföll på kvällen på hans födelsedag...