söndag 19 oktober 2008

Nya kappan...

Det är stört omöjligt att fota det jag sydde upp hos skräddaren, men jag gjorde ett försök.

Höll visserligen på att svettas ihjäl när jag knäppte kappan. Men vad gör man inte för att skryta lite över sin fina kappa?


Kappan är sååå mkt finare i verkligheten och är otroligt välsydd och passar mig perfekt. Allt detta syns inte på korten.


Jag ville ha en lite tightare och nättare modell. Är ju en kort tjej (med svenska mått) och har lite svårt att hitta ytterkläder som sitter tight och är lagom lång.

Inte bästa kortet, men det är byxorna jag försöker visa upp. Tighta 3/4 byxor i blankare material.




9 kommentarer:

Anonym sa...

Kappan är ju verkligen som gjord för dej, suveränt när man kan få skräddarsytt till bra peng. Gillar mönstret i kappan och modellen, är själv en riktig kapp-människa. Använder det nästan jämt.

Så spännande att få bilder på huset man glömmer så lätt och nu har ni väl börjat nedräkningen då kan jag tro.....på gott och ont.

Kram!

Ha det så gott!!

Unknown sa...

Vilken snygg kappa, verkligen!!!!

Svar: familjen v...:

Oj det var verkligen tufft gjort och jag antar att ni lever underbart bra! har ni köpt hus i Thailand eller hyr ni? Tror ni att ni kommer flytta tillbaka till Sverige?? Om ni gör det, hur gör ni med boende då?

Hur som helst, låter underbart!

tackar det vi kommer garanterat ha det!

Hälsningar Mysti (Stina)

Anonym sa...

Kappan blev ju supersnygg!

Lisa Christensen sa...

Jættesnygg kappa! Har aldrig varit i Thailand, men har hørt att det ær jættebra att få klæder uppsydda dær. Skønt att høra att dina barn klarade værmen så bra! Julie ær lite slak och irriterad, men jag hoppas att hon vænjer sig...

Anonym sa...

Toppen! Tar tacksamt emot adressen. Jag har samma problem som du fast tvärtom. Är så innerligt trött på alla stlk 44 som bara är längre än mindre storlekar och ledsen på alla butiker som tar en av större storlek och vips... så är det slut! Att köpa något i Thailand är knappt möjligt. Fnittrar när jag passerar avdelningar för underkläder... så små, söta så man tror man är på barnavdelningen. Tur att man inte behöver så mycket kläder när man väl är i värmen och solen.
Njut era sista dagar innan hemfärd.

Ann sa...

mari: kappan är superfin o passar perfekt när vi nu skall åka hem. kanske inte för vinterstormar men bättre än inget.
och- ja väldigt spännande med bilder. vi kommer knappt ihåg vad det är vi har köpt;)

må så gott själv!!!



mysteferia: nej vi har inte köpt hus, vi hyr.
tanken har aldrig varit att stanna för alltid, bara ta en time-out från jobb o dagis.
vi åker hem i slutet av november och har köpt ett litet radhus som står och väntar.
vi får se hur vi trivs hemma igen. nu längtar jag hem, men man vet ju aldrig när man väl är hemma i "tråkiga" Sverige igen.

må väl!



a-k: tackar! kommer att behövas i höstkylan antar jag.


lisa: här finns lika många skräddare som barer. nu lät det lite skrämmande, men desto värre sant.
vi har inte brytt oss om dom som gapar på oss längs gatan utan vi har valt en i lugn o ro.
han var som tur är kanonduktig! det är inte alla som är det nämligen o man kan bli väldigt lurad. som med allt på semesterorter.

du skall se att lilltjejen vänjer sig fortare än dig i värmen!!

kram på dig!
(vi bor ju nästan grannar, bara lite vatten som skiljer emellan)



lena: har fortfarande inte hittat visitkortet men den finns här nånstans...

jag har bara ett "problem" i Sverige o det är längden på kläderna. allt blir långt på mig, men oftas kan man ju sy upp, men ytterkläder är det lite svårare med. därför passande det perfekt att få en "egen kappa"


kram o vi hörs!!

Kamala Lena sa...

Jag förstår inte att du svettades vid provningen för när din svärmor provade kläderna hemma hos er så höll ju vi andra på att frysa ihjäl :D
Jag såg bara kappan på galge tidigare men måste hålla med att den var riktigt snygg på, du valde absolut rätt tyg.

Hittar du inte visitkortet så får du naturligtvis lämna mitt tfn-nummer ;-)

Ann sa...

kamala-lena: ja men nu tog jag ju kort i det rummet som INTE har AC så jag var helt svettig av att vara därinne i några minuter.
förresten så hade vi sänkt temp. för svärmors skull då o så kallt kan man ju inte leva eller hur?

Hittade inte visitkortet men lämnar ditt telefonnummer till alla som vill ha!

kram kram

Anonym sa...

Kanon snygg! sitter som ett smäck :D