lördag 18 oktober 2008

Bästa stranden...

Iförrgår var vi iväg till beachen. Den bästa och barnvänligaste stranden på Phuket heter Nai Harn. Den är inte stor men är desto mysigare. Det finns en liten "lagun" här som man barnen älskar att bada i. Man kan ligga precis brevid och ha full koll över barnen utan att oroa sig för att man inte kan se dom.

Som sagt perfekt för barnfamiljer.

Men är du ung, singel och vill spana in det motsatta könet eller syssla med vattenaktiviter (waterski, fallskärm, bananaboat) så är mitt råd att dra sig till Kata, Karon eller Patong.


Maken är huvudansvarig för barnens lekar i vattnet. Själv undviker jag solen och "orkar" inte bada mer. Ett tecken på att man har varit för mkt utomlands or what?


Stränderna börjar nu fyllas på men ännu är det ganska glest med turister. Lugnet före stormen kan man säga. Barnen har i stort sett stranden för sig själva. Tur det för dom tar stor plats.



Man kan njuta av strandlivet utan att bada ändå. Jag läser o päser under parasollet istället.



Efter badet åkte vi till ett område som heter Sayoarn och ligger på vägen från Nai Harn. Där ligger en urmysig restaurang som drivs av en thai/svensk familj. Dom kör med dagens där för 30 kr. Men i ärlighetens namn så funkar inte ärtsoppa i värmen så bra för mig.


Men goda köttbullar, mos och gräddsås funkar ju kanon. Ni som följer min blogg vet ju vad mina barn älskar. Tyvärr var det slut på både kanelbullar och våfflor till barnens stora besvikelse.



Som sagt så är det ett mysigt ställe där man kan sitta lite avskilt om man vill. Sen så finns det plats för leksugna barn med spring i benen där på gräsmattan.



Nu snart blir det kväll här och då drar jag och mamma till Weekendmarket (kallas även Night Market). Vi får se vad vi jag hittar idag.


Trevlig helg på er alla!!!


6 kommentarer:

mamamekko sa...

Har sonen kryat på sig nu? Får hoppas att ni andra klara er från spyor och diverse... Haha, än är det ett par månader till jul, men överallt börjar ju julsakerna drälla in, de går ju inte undgå... När kommer ni tillbaka till Sverige igen? kram kram från ett regnigt och kallt Sverige (iallafall här i Karlsborg)

Ann sa...

mamamekko: ja har har piggnat till. han blev aldrig sjuk utan kräktes bara. hade väl ätit ngt olämpligt.
det lustiga var att vi klädde upp oss för att gå på "fin" restaurang tidigare på kvällen.
väl där kissade lille sonen ned sig!!! han blir 4 år nästa vecka o gör ALDRIG sånt!!!
Vi hade av givetvis inga extra kallingar med oss så han satt med bara t-shirt på sig.;)

Väl hemma kräktes store sonen ned ALLT.
Sicken trevlig kväll va?? NOT!!!

Vi kommer hem till kalla Sverige om EXAKT en månad. Kul och lite sorgligt på samma gång.

kram kram

Unknown sa...

Vad komiskt att ni varit på Trädgården, kul! Jag har kontakt med deras dotter.....hittade
hennes och restaurangens websida på nätet. Vi ska hälsa på dem när vi kommer ner.

//Stina

Ps. Nai harn är en av våra favorit stränder, otroligt vackert är det!

Ann sa...

mysteferia: dom har supergoda köttbullar där så ni har ngt att se fram emot. Eller ni kanske inte är så sugna på det som våra barn?;)

Men deras thaimat är bra oxå. Och billigt!

Och visst är Nai Harn bäst!?

kram

Kamala Lena sa...

Jag har funderar på en tur ner till Trädgården med dottern, hon är ju betydligt äldre (som ni vet) än era bröder bus men oootroligt petig med maten. Dottern begränsar dock min datatid radikalt (jag står tydligen sist på listan och får c:a 5 min/dag) så jag kanske ska trilla mina köttbullar själv nu när jag har tid över.

Skönt att sonen piggnade till så snabbt. Ni får hålla er ifrån sådana "snobbställen" i fortsättningen ;-)

Ann sa...

kamala-lena: det är jättemysigt där o deras köttbullar är supergoda!
konstigt nog äter mina barn efter så många månader här bara västerländsk mat. synd o skam alltså, oftas är den ju dyrare o inte så god.

nu har jeppe installerat ett nytt spel på datorn så jag får väl inte heller tillgång till datorn så mkt.;)

kram kram