tisdag 21 oktober 2008

Mama mia!


Nyss tittade jag och mamma på Mamma Mia och vilken mysig film då!!! (Jag vet, jag vet- sist av alla svenskar)

Jag hade väldigt höga förväntningar för alla som sett den har gillat den och min svärmor såg den två ggr på bio. Som sagt ganska höga förväntningar.

Dom uppfylldes och jag och mamsen hade en helkväll med den grekiska övärlden och skönsång.

Men det skall erkännas att det är musiken som bidrar till att jag gillade filmen så mkt. Jag ÄLSKAR ABBA och blir så partysugen av deras låtar. Som nu vill jag gå ut och dansa istället för att gå och lägga mig.

Men det blir sängen strax för mig. Imorgon blir en lång dag. Måste ju orka gå till beauty salongen och toppa håret och göra inpackning. Sen på kvällen skall vi ut och äta för att fira lillkillen som fyller 4 år. OBS! Ironi, väldigt mkt ironi.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har inte sett MammaMia faktiskt, är för lat för att gå på bio...........
Får masa mej iväg snart, jag skäms!

Kram!!

Anonym sa...

Hallå! Visst är den bra filmen!?
Den här boken ja, den kan man beställa om man klickar på en länk i bloggtexten! Tror hon heter Yves...nånting! Den ser jättebra ut, å danskar brukar för det mesta ha superfint hemma!!

Hoppas ni har det bra!

Kram!!!

Ps. Jag har blivit kass på att kommentera......som du märker!
;)

Anonym sa...

Har inte sett den ännu, men det lär väl bli förr eller senare för en sådan film måste man ju se.

Admin sa...

Du är inte sist, jag har inte heller sett den. Men jag är måttligt förtjust i ABBA (läs, gillar inte alls). Men alla säger filmen är jättebra så jag lär väl titta på den nån gång.

Kamala Lena sa...

Jag har heller inte sett filmen, det är jobbigt att åka till stan. Dottern köpte nyss en kopia men ingen har satt in skivan i DVD ;-)

HURRA, HURRA för lilla broder bus.

Anonym sa...

Har heller inte sett filmen ännu, men alla säger att den är super så det börjar ju så smått bli dags...
Krama Hugo från oss alla och hälsa grattis!

Kramelikram
Lillan

Ann sa...

mari: trodde verkligen att alla hemma hade sett den, men det verkar inte vara fallet.
den har gått här faktiskt men det blir inte av.
det fick bli en hemmakväll med egen version om du förstår vad jag menar;)

kram o ha det!




mariakoden: ja fy skäms på dig dåliga kvinna som inte kommenterar!!;)
jag kommer inte heller att ha tid när jag kommer hem.

såg hos dig att du hade länkat till bokshopen. så går det när man har bråttom.


kram o ha det!!!



a-k: jasså en till som inte sett den?? den är kanonbra om man gillar musikal. är väl inte tokig i såna filmer annars men den här är kul för att det är ABBA o man kan ALLA låtar.

gå o se den!!

kram



malée: hmmm- vad skall jag säga? jag tror inte att DU skall se den! Gillar man inte ABBA så är filmen nog värdelös. Det sjungs ABBA-låtar var o varannan minut.
Storyn är ju tunn som det brukar vara när det gäller musikaler.
Men, man vet ju aldrig, du kanske gillar när folk springer runt o sjunger dåliga (enligt dig då) låtar?;)

ha det fint!!


kamala-lena: men ni måste se den tillsammans!! det är värsta mamma/dotter filmen på länge!!
öppna en Sigha och sjung med i filmen vetja!!

kram o hälsa dottern med väninna!!



lillan: har du inte heller sett den!?! trodde att jag var sist av alla. har velat se den länge nu men Jeppe hatar musikaler o sjungande folk på film. men mamsen var sugen.

hugo hälsar o tackar! han blev alldeles till sig när jag sa att Mira hälsar! han skall ha kalas när vi kommer hem o då måste Mira komma. det var viktigt tyckte han!

nu är det inte långt kvar tills vi ses!!!


kram fr. mig till hela familjen!!!!

Admin sa...

Hahaha - va bra, nu sparade du in ett dvd-köp! Gillar INTE när folk brister ut i sång stup i kvarten - inte ens när det är låtar jag gillar!

Admin sa...

Förresten, jag tycker inte att ABBA är dåliga, jag har bara ingen känsla för dom. Jag var inne i nån punkig period då de var aktuella...

Ann sa...

maleé: jag säger det igen: se INTE filmen! det räcker nämligen inte med att tycka att "dom är inte dåliga".
man måste stendigga ABBA för att inte störa sig på allt sjungande o dansande hela tiden. det är typ 30 ABBA-låtar som sjungs på 1,5 timme!
Själv rös jag lite (inte av behag heller) när Pierce Brosnan brast ut i sång. Kändes lite konstigt att se James Bond sjunga nämligen.;)

Ja- nu har jag varnat dig. Eller med så här låga förväntningar kanske du kommer att tycka att filmen är bra?;)

kram o meddela mig om du ser den!!