måndag 12 maj 2008

Vad jag saknar...

Efter några månader här har jag kommit på några saker jag saknar hemifrån Sverige. Jag skriver saker för släkt och vänner är så självklart att det inte behöver nämnas.

Dagens första Vad jag saknar är: kök! Jag saknar att kunna laga mat och baka. Särskilt när man ser smarriga recept och vill testa.





Det här är vad som bjuds i vårt hus: en kokplatta. Det enda som "lagas" här är pannkakor och stekt ägg.

Dock så saknar jag inte stressa-hem-efter-jobbet-och-laga-ngt-snabbt-innan-ungarna-river-huset!

Nej- det kan jag vara utan hur länge som helst...



5 kommentarer:

martina sa...

Mmm pannkakor är min favoriträtt! Tack för din goa kommentar hos mig! Jag tittde in på din gamla blogg om inredning, och gud vad jag gillade din smak och inredning, jag hade kunnat kommentera massor, men det är väl knappast lönt för du är väl inte inne där?! Hur länge har ni planer på att stanna i Thailand?!
Kram

Ann sa...

martina: tack detsamma måste jag säga! nej- det är ingen mening att kommentera där. den ligger på is tills vi kommer hem.
vi skall vara här året ut.

kram o inred på så det blir en massa tips för mig!!!

Anonym sa...

Menar du Inte Melkerstolen??? JAg har den på klickbild i samma inlägg. DEN VILL JAG HA! Synd att den är slut. =(


Ha en bra dag! Kram Malin Inspriation & design

Anonym sa...

WOW vad snygg den var! VArför slutar dem med sånna snyggestolar. :( Såg dom i Götet. Synd att man har långt Bor ju i Skåne. :)TYPISKT! SÅg några i Växjö med, lite närmare ju. Majlade i gåt men har inte fått svar. :S Får hålla utkik framöver. :)


KRAM hela dan!

Ann sa...

malin: håller tummarna för att stolarna i växjö finns kvar!

ja- visst är det konstigt att dom snyggaste sakerna försvinner ur sortimentet fort på Ikea?
Uppenbarligen är dom populära för dom är ju slut redan innan våren har kommit;)

hoppas hoppas att liknande kommer in nästa vår, då skall jag vara där i februari o handla vårmöbler ;)

ha det så bra själv!!!