måndag 19 maj 2008

Strandpromenad...

Här händer inte så mkt spännande. Vi solar och badar. Det har jag ju skrivit om förr och känns uttjatat.

Igår eftermiddag var vi och våra besökare från Sverige inne i Patong och strosade runt.

Vi hamnade på stranden och såg några tokar testa på parasailing. Säkert kul om man gillar höjder och litar på thailändska säkerhetsregler ;)



Ser ni den tokige thailändaren som hänger bakom? Han är med för att hjälpa till vid start och landning. Sedan hänger han i endast knävecken 20 meter upp i luften. Han är den som är mest crazy anser jag.





En tur kostar 150 kr för den våghalsige som vill testa på. Om ni undrar så var jag INTE uppe på en flygtur.

Senare gick vi till Harry´s och käkade svenska köttbullar, potatismos och brunsås. Gissa om barnen blev överlyckliga?




10 kommentarer:

Mie sa...

Verkar smartare att käka köttbullar än att hänga där uppe;) Kram

Anonym sa...

Gott att höra att ni ändå har det bra. Vackra bilder på galenskapen när dom flyger iväg i solnedgången.

Solrosfrö sa...

Åh jag hade nog velat testa jag... men innan maten då helst ;)

Anonym sa...

Vad härligt ni verkar ha det! Hoppas ni mår bra där borta!
Nä då, jag kommer inte blogga om bara vita saker, innehållet kommer vara ungefär detsamma som nu, en salig blandning av det mesta =)
I slutet av veckan är det premiär, då får du kika in på Vitdesign =)
Kram på er!

Admin sa...

Jag har lagt in er på mina blogglänkar nu så du vet. Fortsätt blogga, det är kul att följa med i er (för tillfället) blöta vardag ;-)

Anonym sa...

Hallå.....Jodu har lite rätt....är liiite less kakaotavlan. Funderade på att sälja den men nä, ska ha den ovanför datorn....måste bara ha en plattskärm först...å ett datarum.....
Nä, nu föräldramöte!
Ha det toppen!!

KRAM!!!!!!

Ann sa...

mie: precis rätt! efter ett tag ville ungarna testa så då gick vi ;)
kram


hanna-sofia: det är väldigt mysigt med solnedgångarn vid havet. i varje fall om det blåser ljumna vindar.
kram



jessika: jasså du är en sån våghals? kanske har du testat detta här? annars är du välkommen hit så följer jag med dig o håller din väska ;)
kram



mamamekko: ja- det var en härlig dag o vi har det skönt.
jag ser med spänning fram emot din nya blogplats!

kram




malee: åh- vad kul att du kommer ihåg oss! ja- ni är ju där "hemma" nu. skönt med omväxling antar jag.
vi hörs o syns väl i krokarna antar jag.


mariakoden: hej där!
ja- jag misstänkte det ang.tavlan.
jag har inte tröttnat på själva tavlan utan det känns det lite tråkigt att den finns ÖVERALLT. Då tröttnar jag. Man vill ju vara lite "originell". Jag hade faktiskt min tavla ett bra tag innan "hypen". För en gångs skull, annars är jag värsta härmapan.

Det känns ibland som om allas hem är lite väääl lika, men det beror väl på att man ser ngt snyggt hos ngn o får inspiration o vips så har alla det.
Jag gillade Icon-lampan men vill inte köpa den. Den ihop med Ögonkakaon så blir det som alla andra. Absolut inget fel på sakerna i sig, jättesnygga och jag har själv den, men jag vill hitta ngt "eget" känner jag.

Ang att inte få plats med tavlor. Har köpt lite bilder för att lindra inredningsabstinensen;) Maken undrar hur många rum vi skall ha när vi kommer hem egentligen:)
Så många rum det krävs för att kunna hänga upp allt snyggt;)

Du får ha det bra och lycka till med "flytten till storstan".

kram kram från en med för få väggar o för många tavlor!!

Linda K sa...

låter som en ljuvlig tillvaro! och vad mumma med köttbullar :D

Anonym sa...

Förlåt att jag spårar ut och inte håller mig till ämnet nu men jag måste bara kommentera det där med kakakoögonen. Tror nog inte den igentligen är så väldigt vanlig, det är nog mest bland oss inredningsbloggare den är vanlig. Jag känner ingen IRL som har den förutom jag själv. Det lustiga är att dom flesta jag känner tycker den är ful och då tycker jag bara om den ännu mer. :-D

Ann sa...

linda k: köttbullarna här är faktiskt riktigt goda. kan bero på att man saknar dom så mkt.
nej- ärligt så är dom "riktigt gjorda" och kostar därefter oxå. inte billigaste rätten ute men väl värd varje krona när barnen mumsar!


hanna-sofia: du får spåra ur hur mkt du vill ;)
du har alldeles rätt! inga jag känner har den. jag har bara fått en enda "avundsjukt" komplimang för tavlan och jag har haft den i 2 år. dom flesta har aldrig sett den innan o av minen att döma gillar dom den inte heller.
själv blir jag glad av den o den fick en hedersplats när vi packade ihop. den står längst fram på vinden hos svärfar så jag inte "tappar bort" den.

kram