lördag 31 maj 2008

Hårvård...

När jag ändå var så nyttig så passade jag på att göra inpackning och även testa mina nya hårprodukter från Kerastase. Just nu är mitt hår i behov att livräddning. Såååå supertorrt och sprött av allt sol, salt och klor.



Detta rekommenderades som bästa "hårräddningskitet". Shampoo och balsam från Kerastase och inpackning från L´oreal.


Hårvårdsgrejer och frisörbesök är bra mkt billigare än i Sverige. Man kan desstuom göra en hårinpackning på salong och då görs en rejäl tvättning med hårbottensmassage (stimulerar hårsäckarna och får håret att växa fortare) och man får sitta med hårinpackning under en värmehuva i 20 minuter.


En sådan behandling kostar ungefär 30-50 kr. En enkel klippning av topparna ungefär samma pris.


Salonger finns precis ÖVERALLT här och dom håller överlag bra klass. Priserna varierar precis som hemma och beror mkt på var dom ligger och hur trendiga dom är. Fördelen är att på dom lite trendigare salongerna kan dom lite bättre engelska.


Nu skall jag vila mig lite och äta
1 kg rambutan ;)


Trevlig helg på er!!

Inga kommentarer: