onsdag 2 juli 2008

Reseplanering...

Maken och hans lillebror är iväg på en liten fisketrip på några dagar. Den här gången regnar det inte iallafall;)

Under tiden dom är borta sitter jag och surfar runt och försöker info om Hong Kong och Macau.

Vi skall nämnligen åka dit redan nu på söndag på en veckas "semester".

Det kommer att bli hus spännande som helst och jag ser supermycket fram emot det. Hong Kong visste man ju tillhörde Englad till för några år sedan och att det finns bra och billig shopping där.


Utsikt från Victorias Peak över Hong kongbukten.

Men Macau visste jag inte så mkt om så jag har läst på lite.

Nu vet jag lite mer. Tex att portugisiska är första språk där efter att ha tillhört Portugal i 450 år. Finns tydligen många "lämningar" kvar från deras styre. Spännande värre!



En sak till om Macau: det är världens största spelstad och har gått om Las Vegas i omsättning.


Som jag brukar säga: om någon har varit där i området eller har några tips att dela med sig så skulle vi bli oerhört glada och tacksamma.




bilder: Expressen och wikipidia

2 kommentarer:

Anonym sa...

åhh vad härligt hoppas ni får en fin vecka och att du hittar kul shopping :-)

Ann sa...

h-s: ja det skall verkligen bli superspännande! alla säger att shoppingen är kanon där.
dock är jag lite flygrädd och har en olust känsla inför flygningen.
men jag låter mig inte hindras ;)
bara att hålla tummarna och tänka positivt!!

kram kram