måndag 21 juli 2008

Slödag...

I veckan har det regnat till och från. Mer eller mindre. Mest mer.

Varmt som vanligt visserligen och hade det varit samma väder hemma i Sverige så hade halva den svenska befolkningen invaderat samtliga sjöar, hav och diverse vattenansamligar och slagits om dom få strandplättarna.

Men här blir man liksom mer kräsen och vill ha strålande sol och minst 30 innan man badar. Man måste ju "gallra" baddagarna på ngt sätt;)

Själv har jag ju tröttnat lite smått på att bada och njöt istället av frukttallrik, ananasshake och en god bok vid poolkanten.

I ärlighetens namn måste jag tillägga att jag aldrig nånsin har varit en badmänniska. Förutom när jag var barn då, men inte i vuxen ålder.

Jag är en sån som doppar mig snabbt när jag "måste" och svetten rinner nerför pannan och ryggen. Men det är mest för att bespara mina medmänniskor en ofräsch syn.



Det här funkar mkt bättre för min del!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

hallå...
Det där såg inte helt fel ut!!
=)
Bok å frukt!

Nu ska jag på bibblan med böcker...men ha det så bäst!
Jag återkommer nån dag å se hur ni har det!!
Kramelikram!

Anna L sa...

Åå den frukttallriken fick mig att börja dregla.... Mums

Silvia sa...

Åhh, nu börjar jag smått sakna det där slöa, bekväma, "vilken restaurang ska vi besöka idag" -livet. ; )
Om åtminstone solen kunde visa sig här i Sverige...

//Silvia

Anonym sa...

Jaha här regnar det oxå nu, tisdag kl. 05,43(ovanligt va?) men bättre väder är i antågande. Stora solar på väderleksrapporten igår.
Underbara med en göra ingenting dag utan bara slappa och läsa.
Ska iväg och jobba vid 7-tiden, har nog fått lite jobb-depp och så känner jag att inte ens tre veckors semester är på tok för lite. Ha det så bra!

Ann sa...

mariakoden: hallå själv!
jag är så kass på att återlämna böcker att det aldrig blir av.
ha det bra själv!

kram kram



anna l: nä- det var inte helt fel! såna småsaker är lyx i livet!




sylvia: förstår precis vad du menar. det är bla sånt jag kommer att sakna när vi åker "hem" igen. men ni lyllosar skall ju tillbaks igen när det är mörkt, regningt o kallt hemma.
hoppas solen hittar till er snart!!



mari: du var uppe tidigt du! inte ofta (om nånsin) jag får kommmentar från Sverige vid den tiden. Men här är det ju middagstid.
visserligen älskar jag att göra igenting o läsa, men emellanåt vill man "ta tag i ngt" för omväxlings skull. men det kommer ju!

hoppas jobbdeppet går över snart eller att solen kikar fram!!

kram