fredag 4 juli 2008

Sol och bad...


Igår var det soligt och vaaaaaarmt så vi drog till stranden i Nai Harn.

Det är väldigt stora vågor här nu men turligt nog inga underströmmar på "vår strand". På dom andra stränderna har flera människor drunknat så jag är lite (ok- väldigt) nojjig när barnen är ute bland vågorna.

Inte för att dom är själva ute, deras pappa och farbror är med, men trots det var jag tvungen att gå i och övervaka det hela.

Värsta hönsmamman jag vet, men som mamma får man oroa lite sig lite extra över barnens vilda lekar.


Nu ser man inte riktigt dom stora vågorna men det var det. Jag lovar.


Så här vill mamma ha barnen: på stranden och inom synhåll.


Idag är det packning som gäller och mental uppladdning inför flytturen. Jag HATAR att flyga, men är på tok för nyfiken på omvärlden för att låta bli.

Och statistiskt sett är det ju i princip ofarligt att flyga jämfört med att åka bil...

Datorn åker med på semester så kanske hinner jag med några inlägg.

Ha det så bra mer er alla och njut av solen i Sverige!!

8 kommentarer:

Unknown sa...

Ann; Vad kul att pojkarna också gillar den. Den är rätt så dyr, 495 kr rullen. Tur att vi bara behövde två, ska ju bara ha en fondvägg.

Kul det ska bli att komma i gång med heminredning igen va? :) Har ni det brai Tajjeland? =) Min gamla granne, en gammal barndomskamrat har flyttat till Thailand för
ett år, men känner jag henne rätt kommer hon aldrig att komma hem. :)

http://majsatajsan.blogspot.com/

Här är hennes blogg. Kul att följa henne. Hon ser ut att ha det huuuut gott som helst.

Ha det grate! Kramar Malin

Anna L sa...

Vilka härliga bilder ;-)

Linda -Galleri Palla sa...

Förstår dig helt o hållet, man kan liksom inte låta bli att oroa sig. Det är ju lite oberäkneligt med vatten...

Nu när vi var i Grekland, satt vi en dag på stranden och rätt som det var hoppade solstolarna till. Japp, ett minijordskalv. Läskigt, men det hände inte mer efter det...

Här hemma regnar det nu, ka njag förtälja. JÄTTEKUL för då kan jag vara inomhus o pynta utan dåligt samvete ;)
Ha så skönt!

Anonym sa...

Hej!
Hittade hit via Malees sida.
Tycker det är härligt att ni vågade följa er dröm och flytta till Thailand.
Jag har älskat Thailand sedan första gången jag var där, och skulle gärna göra en "longstay" om jag någon gång fick den möjligheten...men just nu är det svårt, vi har fyra barn mellan 4 och 13 år, så det blir lite knepigt med skolgång och sådant.
Ha det gott!

Mvh Alexandra

martina sa...

Jättehärliga bilder, nu är jag sugen på sol och bad! Det regnar ju bara hemma!

Solrosfrö sa...

Otroligt vackra färger i bilderna... *suktar*

Anonym sa...

Hej där! Du och din blogg är så härlig så nu har du fått något av mig... kika in hos mig så får du se vad det är. /nadia

Ann sa...

malin: vi behöver inte heller så mkt som tur är.
har kollat in din kompis sida, hon jobbar inärheten av där vi bor. kul!! tack för tipset!

kram!



anna l: tack!!




linda p: det värsta är man bara oroar sig mer o mer. trodde att det var värst när dom är små, men det är ju mkt värre nu. dom är ju så envisa och vill göra spännande saker. killar alltså!
oj då- jordskalv. det låter det!!
efter regn kommer ju sol, som det heter;)

kram



alexandra: jo visst är det härligt att vi gjorde det. men det skall erkännas att det inte var så enkelt. men det var ngt vi VERKLIGEN ville o då är det bara att beta av problemen.
med fyra barn att det nog ännu krångligare. våra är ju så små o går inte i skolan vilket har underlättat.
men vill man så går det ;)


martina: jag lovar- man kan tröttna på sol o bad;) inte barnen då. bara deras mamma. särskilt när jag måste övervaka dom hela tiden. förrut hade dom väst o armpuffa, men det vägrar dom nu. synd, för då kunde jag slappna av lite o läsa.

kram!


jessika: ja- det är ett visst ljus här nere. utan glasögon är man som blind;)


nadia: tusen tack!!! så gulligt av dig!!! särskilt med tanke på att bloggen mer är till för släkten så dom ser vad vi gör. helst skulle jag vilja blogga om helt andra grejer. det får det bli när jag kommer hem!
tack igen! jag känner mig hedrad och superglad!!!!

kram kram!!