söndag 16 mars 2008

Whitening...








Thailändarna är tokiga i ljus hy!! Ju ljusare man är i hyn desto "finare". Helst skall man se sjukligt blek ut. Det är ursnyggt anser dom!

Dom har på sig långärmat, sjal och hatt när dom badar, om dom nu ens skulle vistas ute i solen eller vid stranden.

Alla skönhetsprodukter innehåller texten "whitening" och jag har t om sett det på en deodorant!
När jag köpte lotion häromdagen så var jag illa tvungen att acceptera en med den miraklulösa formeln "whitening".
Vet inte riktigt vad det är tillverkat av men antagligen någonting som är närbesläktat med klorin.

Så nu får vi se om jag oxå kommer att se ut Michael Jackson... eller om skinnet bara lossnar...





2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! En vän till mig kommer fårn Thailand och hon var såååå fashinerad av min hy. Jag solade och ville bli brun och hon ville vara som mig. :) Hon sa att om jag skulle åkt till Thailand så hade alla tittat på mig & tyckt att jag var så fin och varit avundsjuka. :)


Kram Kram (Malin Inspiration & design) Vi hörs!!! Nu är det ifkadags, gubben min fyller år. :) Mums! =)

Anonym sa...

Du är förresten väldigt lik tjejen jag berättade om. Hon heter Nattakan, men i Sverige hatr hon valt namnet Sofia. :)