torsdag 27 mars 2008

Nu var det längesen igen...

Det har varit mkt här nu!!

Förra veckan var vi i Khao Lak. Vi träffade min arbetskamrat och vi solade, badade, åt och strosade runt i Khao Lak by.

Det är nästan som är semestra i Sverige när man är där. Sååååå många svenskar och då framförallt svenska småbarnsfamiljer! Om man råkade stötta till någon på gatan så kunde man säga "förlåt" på svenska för det var med största sannolikhet en svensk man stött till.

Det var jättefint där men tyvärr lite väl "försvenskat". Nu reste vi inte runt så mkt och vet inte hur det är på andra stränder och öar.

Men det passar perfekt om man har barn för det underlättar mycket. Det är ju roligare (och lättare för föräldrarna) att dom kan leka och prata med barnen i poolen/stranden. Lätt med mat och allt på gångavstånd.

Kan absolut rekommendera och kan tänka mig att åka tillbaka.

Tänkte lägga in lite bilder därifrån men det krånglade så det får bli en annan gång.

Imorgon drar vi iväg till Phi Phi-öarna. För sol och bad.
Igen...

Det skall bli oerhört roligt att snorkla där.
Alla säger ju att der är så oerhört vackert där och underbart att dyka.









Ha det så bra tills vi syns igen!





P.S Hörde att det blivit kallt i Sverige. Usch då! Men jag kan trösta med att det har regnat här lite. Men vi har fortfarande 35 grader....




5 kommentarer:

Solrosfrö sa...

Phi phi är fint ;) ...och här är det kallt! Solen värmer dock om man hittar lä så den grågrönbleka hyn börjar försvinna så smått. Ha det gott! Kram

Linda K sa...

vilket paradis ni befinner er i. Njut! kallt med soligt och vackert här hemma. jag har gått en dag över tiden och är ganska uttråkad. ha det fortsatt gott, kram! :)

Linda -Galleri Palla sa...

Hej det är jag! Hihi.. Skulle bara titta in och kolla om du var hemma. Men det var du inte. Bra! Njut!! Hejåhå! kram

Anonym sa...

Hej.....Hoppas ni har det skönt!!!
Kram i massor från mig!!!!!!!!

Mie sa...

Låter heeeelt underbart! Lite regn är väl bara skönt när det är 35 grader antar jag;D
Här hemma kan vi äntligen glädjas åt sol och vårväder och vinterkappan har stoppats undan:)

Kram